بقلم / هانى عبدالكريم


كنت ماكثا على مكتبى اراجع اوراقى بالامس وهاتفنى شخص لم اراة بعد مساء الطين على عنيك يا برنس ظللت التفت حولى ابحث عن هذا الصوت حتى اننى شكيت انة يأتى من موبيلى ثم عدت لاتابع عملى فى الكتابة فوجدت نفس الصوت يحدثنى اية يا كبير المقابلة دى حد يقابل ضيوفة كدة واخذ ياخذ اوراقى التى لا اعلم كيف تتحرك فتذكرت حلقة صبايا الخير قولت حد معرفة رديت علية اهلا وسهلا لا ابدأ بس مش مصدق ان حضرتك موجود بس العتب عن النظر لامؤاخذة يا كوتش فظل صامتا بعض الوقت وانا لا اشاهدة ولا اعرف سوى اوراقى التى تظهر كأن احد يقرأها ثم بدأ الحديث العفريت / طب اية يا عم مش هتشربنى حاجة بقالى نص ساعة عندك  هانى / لية حضرتك هنا من امتى  العفريت/من بعد الحلقة يا سيدى الشيخ علاء اصلة مربطنيش خرجنى بس فقولت اشم شوية هوا وبعدين نشوف حد تانى لبسة هانى / ن ن ن ن نعم ياخوية وملقتش غيرى يا تروحلة على فكرة بقى مش هتقدر علية لانى مؤمن وموحد بالله وممكن احرقك بالقراءان العفريت / يقف مفزعا يا عم اصبر شوية انت مستعجل لية كدة انا جاى اقعد معاك واشتكيلك من ريهام سعيد  هانى / وحياة امك فاتحها مكتب شكاوى انا العفريت / بعدين بقى مالك انت ومال ماما انت قدها خليك مؤدب  هانى /طيب يا سيدى عاوز اية خلينا نخلص عندى شغل وتعبان  العفريت / يعنى اتا اللى صايع ما انا وراية شغل ولسة مخلص اوردر مع ريهام وعادى يعنى طول بالك وهات كوباية مية لحسن ريقى ناشف  هانى / ريقك ناشف لية هية ريهام جأبتلك اية فى البريك  العفريت / بريك اية يا برنس احنا فى بلد ارياف وعند ناس فلاحين هما اللى جابو الاكل بس بصراحة مكلتش متعود على نفس مراتى هانى / هوة انت منهم  العفريت /من مين لامؤاخذة هانى / من اللى بيخافوا ياكلوا برة لا يطرقعلهم فى البيت  العفريت / لا يا عم بس فطرت متأخر من سبع سنين ومكنش لية نفس  هانى /ونفس امك اتفتحتى عندى  العفريت /بليز يا برنس ملكش دعوة بماما لو سمحت انا بحذرك هانى /يا عم لا تحذرنى ولا تفجرنى عاوز اية اخلص العفريت / بص يا سيدى الشيخ علاء ضحك علية ومدنيش الاجرة بتعتى بعدين انا صاحب عيال وبجرى على يتامى وامى مريضة وابوية مشلول  هانى / انت هتشحت انا مالى يا ابا بالفيلم دة مش انت عفريت ياض ولا اونطة  العفريت / طب وشرفك عفريت ابن عفريتة ابن عفاريت  هانى / طب مش عيب عليك تبقى من سلالة محترمة كدة وبنى ادم يضحك عليك يا اهبل  العفريت/يا كبير ما هو ماسك ازأزة المية عمال يرشها علية طول الحلقة عشان عارف انى مبحبش المية  هانى / ما بتحبش المية لية هوة انت مبتستحماش  العفريت/وغلاوتك ابدا  هانى /امال بتعيشوا فى الحمامات لية يا معفن  العفريت / يا كبير الحمام دة التلفزيون بتاع العيلة بنروح نتفرج عليكوا  هانى / آة يا ابن الكلب يا واطى عفريت نجس وقليل الادب  العفريت /يا عم بتشتم لية وانا عاملك صاحب وبكلمك بصراحة  هانى /يعنى انت متجوز وبتروح الحمام تتفرج علينا  العفريت /أة يا معلم وبتفرج على مواقع سكس  هانى / وجاى بيتى تعمل اية يا ابن الكلب يا واطى  العفريت / انت اللى كنت فاتح التلفزيون وانا بطلع هانى/يا ابن الكدابة ما مصر كلها كانت فاتحة التلفزيون ملقتش الا انا تزورة  العفريت/ اصلى لقيتك مش عجباك الحلقة وكنت فاهم اننا بنمثل  هانى /هوة انا بس اللى مرراتى اتفقعت وكنت فاتح التلفزيون على فايز كان فاتح والبت بسكوتة وامل سيف  وهويدا واحمد الجوهرى واحمد احمد بندق الممثل سبت كل دول وجايلى انا العفريت/ بص اصل انت مش فاهم  انت دماغك كبيرة ومخلص هتعرف تجبلى حقى بعدين كلهم صحابك  هانى /بص يا عم العفريت انا بايع دماغى من الشغل ونزلت بوست بكدة  العفريت/ يا عم قريتة بس انا عشمان فيك  هانى / لا عشمك مش فى محلة ويلا بالسلامة بقى الفجر قرب يؤذن العفريت / لية هية الساعة كام  هانى / الساعة 3.30 العفريت/ يالهوى نسيت اجيب الفينو بتاع الواد عفيفى ابنى اسيبك بقى لحسن امى هتقفل الباب ومحلفانى لو اتاخرت هبات برة  هانى /فى داهية تاخدك يا معلم متجيش تانى عشان هرش مية  العفريت/ وعلى اية يا برنس بس لو قدرت تجيبلى الفلوس ابقى ارميها فى الحمام وانا اخدها  هانى/ماشى يا سيدى هتروح ازاى دلوقتى  العفريت/ صبيانا كتير تحت يا معلم اى تكتوك هيوصلنى سلام هانى/سلام يا ابن الكدابة   

0 التعليقات:

إرسال تعليق

 
Fox Egypt News Magazine 2014 © جميع الحقوق محفوظة © تصميم الموقع : مجدي البروفسير