بقلم / هاني عبدالكريم


براءة طفل كل سنة وانتي طيبة يامي عبارة ترددت كثيرا امس وعبر سنوات وخلال احتفالات عيد الام كان هذا الحوار للابن احمد في عيد الام احمد/ كل سنة وانتي طيبة يا ماما الام/ وانت طيب يا حبيب ماما احمد/ اتفضلي الهدية بقي الام/ ميرسي يا حبيبي ربنا يخليك لية احمد/طب انا لية سؤال عند حضرتك الام / سؤال اية يا احمد  احمد / هوة انتي اتولدتي النهاردة عشان كدة بيحتفلوا ليكي الام / لاء يا حبيبى انا غير ميلادي عدي دة احتفال عشان بقيت امك احمد/ يعني هما بيحتفلوا ليكي عشان بقيتي امي  الام / ايوة يا حبيبي احمد / طب هاتي الهدية بقي دة انتي المفروض تجبيلي هدية  الام / ههههههه لية كدة يا حبيبي احمد/عشان انا خليتك ام الام / بس يا حبيبي مش انت اللي خلتني ام دة بابا الابن/ وبابا اية دخلة في الموضوع دلوقتي الام/ هههههههه ازاي دة لولا بابا انت مكنتش جيت الابن/ ايوة انا بقي عاوز اعرف انا جيت ازاي الام/يا صايع ودي عاوز تعرفها لية الابن/ من باب العلم بالشيئ ياحبيبتي الام/ لا ياسين طب اما تكبر شوية بقي تبقي اقولك الابن/ يا سلام يا اختي هوة انا هفضل اسأل نفسي لحد اما اكبر انا عاوز اعرف دلوقتي الام/ بس عيب ياواد لما تكبر هقولك قولتلك الابن/ يا سلام ولما هوة عيب عملتوة لية من الاول الام/ هههههههههه يخرب بيت شيطانك الابن/ ومين الشيطان دة كمان الام/ ههههههه الشيطان دة اللي ضحك علي ابوك وجابك الابن / يعني ابنك انتي وبابا ولا ابن الشيطان الام/ لاء يا حبيبي انت ابن عفاريت الابن / وانتي بقي تقربيلي اية  الام / انا ماما ياحبيبي الابن / ايوة انتي بقيتي ماما ازاي الام/ بص السؤال دة روح اسألة لبابا الابن/ واروح لبابا لية مش انتي اللي خلفتيني ورضعتيني ولا بابا الام / ايوة انا يا حبيبي الابن / طب بابا دخلة اية في الموضوع الام/ بصراحة كدة بابا هوة اللي ارتكب الجريمة وجابلنا واد دمة شربات زيك الابن/اية دة هوة بابا مسجل ولا اية  الام / ههههههه ايوة ياحبيبي مسجل اسمك في شهادة الميلاد الابن/ ههههههههه شهادة الميلاد والنبي انتي غلبانة امسكي تمسكي الهدية كل سنة وانتي طيبة بقي الام / وانت طيب واد صايع زي ابوك الابن / ههههههههههه قولي يارب بس ربنا يكرم بموزة النهاردة  سلام بقي يا حبي اروح العب مع صحابي.

0 التعليقات:

إرسال تعليق

 
Fox Egypt News Magazine 2014 © جميع الحقوق محفوظة © تصميم الموقع : مجدي البروفسير